1. مرحله 1: احساسات خود را بشناسید و بپذیرید - این ضروری است که وقتی کسی که دوستش دارید شما را نادیده می گیرد احساس خود را بپذیرید. به خود اجازه دهید هر احساسی را که ایجاد می شود احساس کنید، اما اجازه ندهید آنها شما را از بین ببرند. بدانید که نادیده گرفته شدن می تواند باعث آسیب، عصبانیت، ناامیدی و غم شود.
  2. مرحله 2: نیازهای خود را در میان بگذارید - آنچه را که نیاز دارید از شخصی که شما را نادیده می گیرد شناسایی کنید. در مورد آنچه می خواهید و اینکه چرا برای شما مهم است، مشخص باشید. برای مثال، اگر به توجه، محبت یا اعتبار نیاز دارید، این را بگویید. نیازهای خود را واضح و قاطعانه بیان کنید.
  3. مرحله 3: به دنبال وضوح باشید - سعی کنید بفهمید که چرا طرف مقابل شما را نادیده می گیرد. آیا به این دلیل است که آنها مشغول هستند، استرس دارند یا به چیز دیگری مشغول هستند؟ آیا آنها درگیری یا مشکل شخصی دارند؟ جستجوی شفافیت می‌تواند به شما در رسیدگی به علت اصلی مشکل کمک کند.
  4. مرحله 4: تعیین حد و مرز - مرزها و انتظارات واضحی را برای نحوه رفتار با شما تعیین کنید. مرزهای خود را قاطعانه در میان بگذارید و به طور مداوم آنها را اجرا کنید. برای مثال، ممکن است به شخص بگویید که انتظار دارید در یک بازه زمانی خاص به پیام‌ها یا تماس‌های شما پاسخ دهد.
  5. مرحله 5: تلاش های خود را مستند کنید - تلاش های خود را برای برقراری ارتباط با فردی که شما را نادیده می گیرد، ثبت کنید. این می تواند به شما کمک کند پیشرفت را پیگیری کنید و در صورت لزوم شواهدی از تلاش های خود ارائه دهید.
  6. مرحله 6: به دنبال پشتیبانی باشید - در مورد وضعیت خود با دوستان، خانواده یا یک درمانگر صحبت کنید. آنها می توانند حمایت عاطفی، راهنمایی و دیدگاه های جدیدی در مورد نحوه برخورد با موقعیت ارائه دهند.
  7. مرحله ۷: مراقبت از خود را تمرین کنید - از نظر جسمی، عاطفی و ذهنی از خود مراقبت کنید. در فعالیت هایی شرکت کنید که به شما احساس خوبی می دهد، مانند ورزش، مدیتیشن، یا سرگرمی ها.
  8. مرحله 8: زمان استراحت را در نظر بگیرید - اگر رفتار فرد همچنان آزاردهنده یا سمی است، به استراحت در رابطه فکر کنید. تایم اوت می‌تواند به هر دوی شما فضایی بدهد تا در مورد اعمالتان فکر کنید و دیدگاهی به دست آورید.
  9. مرحله 9: به دنبال کمک حرفه ای باشید - اگر برای کنار آمدن با این موقعیت تلاش می کنید یا اگر رابطه در حال تبدیل شدن به سوء استفاده است، از یک درمانگر یا مشاور کمک حرفه ای بخواهید. آنها می توانند به شما راهنمایی و پشتیبانی کنند تا وضعیت را ایمن و سالم طی کنید.

24 نکته برای شروع گفتگو در مورد نیازهای خود:

  1. نکته 1: صادق باشید - با بیان احساسات و نیازهای واقعی خود بدون سرزنش یا سرزنش شروع کنید.
  2. نکته 2: از جملات “من” استفاده کنید - به جای گفتن “تو هرگز به من گوش نمی دهی"، بگویید “وقتی افکار و احساساتم را با شما در میان می گذارم احساس می کنم شنیده نمی شوم.”
  3. نکته 3: خاص باشید - از تعمیم هایی مانند “تو همیشه” یا “تو هرگز” اجتناب کنید. در عوض، روی رفتارها یا حوادث خاصی که باعث ناراحتی شما می شوند تمرکز کنید.
  4. نکته 4: از لحن بدون قضاوت استفاده کنید - آرام و بدون انتقاد صحبت کنید. از فرضیات یا اتهامات بپرهیزید.
  5. نکته 5: فعالانه گوش کنید - به پاسخ طرف مقابل توجه کنید و نشان دهید که درگیر مکالمه هستید.
  6. نکته 6: احساسات آنها را تأیید کنید - دیدگاه آنها را تأیید کنید و همدلی نشان دهید.
  7. نکته 7: ذهنی باز داشته باشید - مایل به مصالحه باشید و راه حلی بیابید که برای هر دو طرف مفید باشد.
  8. نکته 8: از زبان مثبت استفاده کنید - به جای آنچه که نمی خواهید، روی آنچه می خواهید تمرکز کنید. به عنوان مثال، به جای گفتن «نادیده نگیری من را متوقف کن»، بگویید «ممنون می‌شوم اگر بتوانید زمان بیشتری را با من بگذرانید».
  9. نکته 9: صبور باشید - برقراری ارتباط با نیازهای شما می‌تواند زمان بر باشد، بنابراین برای انجام یک سری گفتگوها آماده باشید.
  10. نکته 10: مایل به تغییر باشید - اگر کاری که انجام می‌دهید جواب نمی‌دهد، آماده تنظیم رویکرد خود باشید.
  11. نکته 11: از شوخ طبعی استفاده کنید - شوخ طبعی می تواند به کاهش خلق و خوی کمک کند و مکالمات دشوار را قابل تحمل تر کند.
  12. نکته 12: تمرکز حواس را تمرین کنید - در لحظه حاضر باشید و روی مکالمه ای که در دست دارید تمرکز کنید.
  13. نکته 13: از ارتباطات غیرکلامی استفاده کنید - زبان بدن، حالات چهره و تماس چشمی می‌تواند پیام شما را به طور موثر منتقل کند.
  14. نکته 14: پایدار باشید - اگر انجام دادید تسلیم نشویدنتایج فوری را نمی بینید به تلاش خود ادامه دهید تا به پاسخی که می خواهید برسید.
  15. نکته 15: به دنبال بازخورد باشید - از طرف مقابل بپرسید که آیا نیازهای شما را درک می کند و آیا چیزی از شما نیاز دارد.
  16. نکته 16: مایل به مصالحه باشید - راه حلی را بیابید که برای هر دو طرف مفید باشد.
  17. نکته 17: از گوش دادن فعال استفاده کنید - آنچه را که طرف مقابل می گوید بیان کنید تا نشان دهید که دیدگاه او را درک می کنید.
  18. نکته 18: محترمانه رفتار کنید - با طرف مقابل با مهربانی و احترام رفتار کنید، حتی اگر با او مخالف هستید.
  19. نکته 19: از ارتباط قاطعانه استفاده کنید - بدون پرخاشگری یا منفعل بودن از خود دفاع کنید.
  20. نکته 20: همدلی را تمرین کنید - خود را به جای دیگران بگذارید و سعی کنید احساسات او را درک کنید.
  21. نکته 21: از تقویت مثبت استفاده کنید - وقتی طرف مقابل نیازهای شما را برآورده می‌کند یا کاری را انجام می‌دهد که شما از آن قدردانی می‌کنید تحسین کنید.
  22. نکته 22: ثابت قدم باشید - هنگام برقراری ارتباط با نیازهایتان، ثبات کلیدی است.
  23. نکته 23: از وسایل کمک بصری استفاده کنید - نقاشی‌ها، نمودارها یا تصاویر می‌توانند به نشان دادن نکات شما کمک کنند.
  24. نکته 24: به دنبال کمک حرفه ای باشید - اگر در برقراری ارتباط موثر نیازهای خود مشکل دارید، به دنبال کمک از یک درمانگر یا مشاور باشید.

منابع :‌

  1. روش گاتمن - این روش که توسط دکتر جان گاتمن ابداع شده است، استراتژی‌های مبتنی بر تحقیق را برای ایجاد و حفظ روابط سالم ارائه می‌دهد.
  2. ارتباطات بدون خشونت - این رویکرد که توسط مارشال روزنبرگ ایجاد شده است، بر همدلی، صداقت و احترام در ارتباطات تاکید دارد.
  3. پنج زبان عشق - این کتاب توسط گری چپمن بینش‌هایی را در مورد روش‌های مختلف ابراز و دریافت عشق توسط افراد ارائه می‌کند و به شما کمک می‌کند سبک ارتباطی خود را با نیازهای شخص دیگر تنظیم کنید.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...